ما بايد چه محتوايي توليد کنيم تا کاربران آن را به اشتراک بگذارند. همينطور در سئو بايد بتوانيم بک لينک هاي با کيفيت بگيريم و بايد کاري کنيم که مردم به ما لينک بدهند و چيزهاي جالب و جذاب براي آنها بنويسيم.
در اين مقاله در مورد اينکه چه محتوايي بايد به اشتراک گذاشته شود صحبت خواهيم کرد.
فقط توجه داشته باشيد که قرار نيست همه ي محتواهاي سايت شما قابليت اشتراک گذاري داشته باشند، ما مي خواهيم روي توليد محتوا خاص کار کنيم که قابليت اشتراک گذاري داشته باشد و مردم را ترغيب کنيم تا محتواي ما را به اشتراک بگذارند. بنابراين اين مقاله را تا انتها بخوانيد تا بتوانيد توليد محتوا خوب و کاربردي داشته باشيد.
اگر اطراف خود را ببينيد، سايت هايي که مردم در موردشان صحبت مي کنند خيلي سريع پيشرفت کرده اند. بنابراين محتواهايي را بايد توليد کنيم که کاربرپسند باشد و مردم آنها را دوست داشته باشند.
يک مشکل بزرگ در توليد محتوا و سئو اين است که برخي از مردم گمان مي کنند که فقط توليد محتوا پادشاهه اما اين مسئله را نمي دانند که تنها توليد محتوا در سايت کافي نيست و نکته ي خيلي کليدي اين است که چهمحتوايي را بايد توليد کنيم.
فرض کنيد يک سئوکار به شما بگويد، شما توليد محتوا را انجام دهيد باقي کار خودش حل مي شود. مثل اين مي ماند که شما مطلبي را توليد کنيد و دعا کنيد که گوگل به شما رتبه دهد. اما به اين شکل نيست و هر کسب و کاري مخصوصا کسب و کار آنلاين مدام به تعريف و تمجيد مستمر افراد نيازمند است. ما بايد کاري کنيم که اگر کاربري وارد سايت ما شد چيزي براي تعريف کردن از خدمات ما، سايت ما و مطالبي که گذاشتيم، داشته باشد. همينطور آن نفر به چند نفر ديگر و اين روند همچنان ادامه داشته باشد. اگر بخواهيم در اين کار موفق شويم مدام بايد مورد توجه و تعريف مستمر ديگران باشيم.
توليد محتوا زماني خوب است که اگر کسي در سايت ما نشست همان لحظه تصميم بگيرد و اقدام کند براي چند نفر ديگر اين سايت را تعريف کند.
وقتي چند نفر مدام ببينند که مطالب يک سايت در شبکه هاي اجتماعي و ديگر موارد، دست به دست مي چرخند آن وقت ما حس اطمينان بيشتري پيدا مي کنيم ومردم نيز وقتي اين موضوع را مي بينند سريع تر به ما اعتماد مي کنند.
بعضي مواقع يک سري کارهاي غير عادي توجه مردم را جلب مي کند. شما دنبال يک چيز عجيب و غريب در توليد محتوا نباشيد. مثلا وقتي شما يک مشکل کوچک را حل مي کنيد به مردم انگيزه مي دهيد که آن را به اشتراک بگذارند. همين چيز ساده و غير عادي مي تواند توجه مردم را به سمت خود بکشاند. اگر ما مانند بقيه معمولي باشيم اتفاق خاصي نمي افتد. به طور مثال در جمعي که همه کت و شلوار پوشيدند يک نفر تيشرت بپوشد خب طبيعتا همه ي نگاه ها به سمت آن شخص بيشتر جلب مي شود. در نتيجه بايد سعي کنيم که هميشه متفاوت و خاص تر باشيم.
براي درک اين موضوع با مثال اسنپ شروع مي کنم. خيلي از افراد هستند که از اسنپ استفاده نکردند ولي يکي از دوستانشان استفاده کرده و از آن تعريف مي کند، ما نيز چون دوستمان راضي بوده براي کساني ديگر تعريف مي کنيم. بنابراين اگر مي خواهيد که به حد خوبي در کسب و کار خود موفق شويد بايد به اينگونه باشد که حتي کساني از خدمات ما استفاده نکردند اما از ما حرف بزنند. در مورد محتوا نيز به اين شکل است. بايد محتواي شما آنقدر جامع و کاربردي باشد که علاوه بر اينکه با ديگران به اشتراک مي گذارند، از شما نيز به ديگران بگويند. در نهايت شما بايد يک مرجع ديده شويد.
اصل سادگي از مهم ترين عوامل توليد محتوا است. مردم دوست ندارند چيزهاي خيلي عجيب و غريب و پيچيده اي را با ديگران به اشتراک بگذارند. دنبال يک راهکاري ساده در مسير پر پيچ و خم هستند و همين ساده بودن سايت و خدمات از مهم ترين عوامل اشتراک گذاري مي باشد. مردم به سمت سايت و کالايي مي روند که جواب خود را پس داده است.
اين يک باور غلط است که فقط توليد محتوا خوب باعث مي شود سئو خوبي داشته باشيم. علاوه بر آن بايد بک لينک هاي مناسب و با کيفيتي نيز بگيريد.
معموالا افراد گمان مي کنند که توليد محتوا کاري ندارد و اگر شروع و پايان خوبي داشته باشد و آن را با Yoastسئو کنيم و المان هاي سئو را رعايت کنيم، يک محتواي عاليه. بله درسته شايد الان نتيجه دهد اما در آينده اي نه چندان دور اينگونه نيست. اتفاقا توليد محتوا خوب بسيار پيچيده است و بايد براي آن زمان گذاشت تا به نتيجه ي مطلوب خود برسيد.
در دنياي وب هرروز افراد جديدي وارد آن مي شوند، سايت هاي خبري جديد، سايت هاي علمي جديد و ديگر سايت ها در وب ايران توليد مي شود. بنابراين در اين انفجار اطلاعاتي که انجام مي شود شما بايد يک کار خيلي خاص انجام دهيد تا در توليد محتوا و سئو سايت خود موفق شويد.
در حال حاضر مردم درگير انباشت اطلاعات هستند و تا دلتان بخواهد اطلاعات زياد است. اما کاربران از اين حجم اطلاعات خسته شدند و يک محتواي کاربردي و عالي مي تواند نتيجه ي آن را بدهد.
خيلي از افراد فکر مي کنند که شايعات اکثرا از فضاي مجازي انتقال داده مي شود. بله فضاي مجازي ابزار خوبي است اما ما اکثر وقت خود را در تاکسي، بيرون، مترو و خيلي جاهاي ديگر مي گذرانيم. اما موضوعات جذاب، موضوعات روز و موضوعات خاص در بين مردم دهان به دهان مي چرخند. مردم هميشه دنبال سوژه براي صحبت کردن هستند و شايعات و اخبار داغ را به هم انتقال مي دهند.
درباره این سایت